| |

Stüssy: Od korijena surf kulture do globalnog utjecaja

Stüssy je kultni američki brend odjeće osnovan početkom 1980-ih godina od strane Shawna Stüssyja, proizvođača surf dasaka iz Kalifornije. Shawn je na svoje daske ispisivao prepoznatljiv potpis, koji je kasnije prenio na majice, kratke hlače i kape, prodajući ih lokalno u Laguna Beachu. Taj jedinstveni stil brzo je privukao pažnju ljubitelja surf kulture, čineći Stüssy sinonimom za urbani stil i opuštenost.

Tijekom 1990-ih godina, brend je proširio svoj utjecaj na globalnoj razini, otvarajući butike u New Yorku i drugim svjetskim modnim središtima. Privukao je različite subkulture, od ljubitelja skateboardinga i hip-hop scene do onih koji cijene streetwear modu. Ono što Stüssy izdvaja od ostalih brendova je prepoznatljiv logotip, grafički dizajn inspiriran popularnom kulturom i umjetnošću, te ograničene serije proizvoda koje stvaraju osjećaj ekskluzivnosti i poželjnosti među kupcima.

Brend se dodatno ističe kroz suradnje s drugim brendovima i umjetnicima. Primjerice, jedna od najzapaženijih suradnji bila je s brendom Nike, gdje su zajedno lansirali liniju obuće i odjeće. Posebno su popularne verzije Nike Air Force 1 i Air Max tenisica koje su prilagođene Stüssyjevim prepoznatljivim stilskim elementima.

Fotografija kao ključni element identiteta

Jedan od važnih elemenata Stüssyjeva uspjeha je vizualni identitet koji doprinosi njihovim kampanjama, a ključnu ulogu u tome ima renomirani fotograf Liam MacRae. Njegov rad karakterizira sposobnost bilježenja autentičnih trenutaka i prikazivanja suštine subkultura koje Stüssy predstavlja.

Jedan od zapaženih projekata je serija fotografija pod nazivom “S” by Liam MacRae. Ova serija istražuje motive iz svakodnevnog života, uključujući obalu, beton, vrtove i ljude, stvarajući povezanost između prirodnih i urbanih elemenata. Ove fotografije odražavaju opuštenu i autentičnu atmosferu, naglašavajući povezanost brenda s urbanom i surf kulturom.

Također, MacRae je dokumentirao Stüssyjevu ekspediciju u Baja California, Meksiko, za kolekciju jesen 2022. Njegove fotografije prikazuju raznolikost terena, od dugih obalnih plaža do strmih brežuljaka i slanih ravnica, ističući avanturistički duh brenda.

MacRaeov stil fotografije temelji se na korištenju prirodnog svjetla i spontanih trenutaka, čime doprinosi osjećaju autentičnosti. Njegova suradnja sa Stüssyjem stvorila je vizualni identitet koji istovremeno slavi korijene brenda i suvremeni stil života.

Stüssy danas

Danas, Stüssy je prisutan diljem svijeta, s trgovinama u Sjedinjenim Američkim Državama, Europi, Aziji i Australiji. Njihova sposobnost prilagodbe i inovacije osigurala im je trajno mjesto u modnoj industriji. Zahvaljujući suradnjama s vrhunskim dizajnerima i fotografima poput Liama MacRaea, njihovi proizvodi i dalje su cijenjeni među ljubiteljima mode i kolekcionarima.

Stüssy nije samo modni brend, već simbol stila i kulturnog utjecaja, koji već desetljećima spaja urbanu kulturu i vrhunsku estetiku na način koji ostavlja trajan dojam.

Autor: Lovro Svirač

Similar Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)