Pr ili marketing: koja je razlika?

Iako se na prvi pogled doimaju kao ista stvar, postoji mnogo razlika izmedu PR-a i marketinga. Osnovna je razlika što se odnosi s javnošću bave upravljanjem imidža organizacije ili osobe, dok se marketing bavi prodajom. 

Ljudi ih često teško razlikuju, a ako si i ti jedan od njih u nastavku ćemo ti pokušati objasniti oba pojma i koja je razlika između njih.

Preuzeto s: PRguru

Što je PR, a što marketing?

Odnosi s javnošću, odnosno PR, fokusiraju se na održavanje i poboljšanje odnosa između organizacije i njezinih javnosti – uključujući medije, kupce, dioničare te širu zajednicu putem komunikacije i strategija za upravljanje reputacijom. Marketing, s druge strane, usredotočen je na promociju proizvoda ili usluga kako bi se zadovoljile potrebe kupaca i ostvario profit. 

Dok odnosi s javnošću naglašavaju ugled i komunikaciju, marketing se više fokusira na promociju i prodaju.

Aktivnosti

Odnosi s javnošću zarad održavanja dobrog imidža svojih klijenata bave se nekim od sljedećih aktivnosti: 

  • Upravljanje društvenim medijima 
  • Izrada i distribucija tiskanih i digitalnih materijala za medije – priopćenja za medije, članci i intervjui
  • Organizacija događaja i konferencija za medije radi promocije proizvoda/usluga ili brenda
  • Lobiranje radi promicanja interesa organizacije kod političkih ili regulatornih tijela
  • Upravljanje krizama – uključujući brzu reakciju na negativne događaje i zaštitu ugleda organizacije

Kao što smo spomenuli, marketing je za razliku od PR-a više fokusiran na prodaju, stoga se bavi aktivnostima kao što je:

  • Oglašavanje 
  • Direktni marketing – slanje personaliziranih poruka putem e-pošte, pošte ili SMS-a kako bi se potaknula prodaja ili stvorila svijest o proizvodu/usluzi
  • Digitalni marketing
  • Promocije – poput popusta, nagradnih igara ili besplatnih uzoraka, kako bi se potaknula prodaja i lojalnost kupaca.
  • Osobna prodaja – putem izravnog kontakta s kupcima, kao što su prodajni agenti ili prodajni predstavnici.

Iako se odnosi s javnošću i marketing razlikuju po ciljevima i metodama, u praksi često surađuju kako bi podržali zajedničke ciljeve organizacije. Pojavom društvenih mreža, sve ih je teže razlikovati, ali ono što je sigurno jest da oba područja koriste komunikacijske strategije i taktike kako bi utjecali na percepciju ciljane publike i postigli poslovne ciljeve. 

Autorica: Monika Mladen

Za više zanimljivih sadržaja zaprati nas i na našim društvenim mrežama!

Similar Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)