Humor u kriznim situacijama 101: You Can´t Make This Stuff Up

Za početak, kako bismo što bolje razumjeli temu ovog članka, započet ću sa standardnom definicijom humora. Dakle, humor je smisao ili sposobnost da se uoči smiješna strana događaja i situacija, odnosno smisao za komično. Humor je ono što nam je većini zajedničko, što često povezuje svijet na načine na koje ne možemo niti zamisliti. Humor je ono zbog čega su nam određeni ljudi draži, zbog čega lakše zapamtimo određenu temu na predavanju na faksu, ali osim toga, humorom možemo riješiti neke probleme i satirično ukazati na temu koju želimo razraditi.

Pronađeš li humor u svemu, preživjet ćeš.

Bill Cosby, preuzeto sa: Citati.hr

No, humor nije uvijek dobrodošao, te se, posebno u profesionalnom aspektu, mora dobro paziti u kojoj mjeri i u kojoj situaciji se koristi. Moramo poznavati svoju publiku, prenijeti jasnu poruku, i kao kod emocija, dotaknuti svoju ciljanu javnost. Zamislite koliko oprezni tek trebamo biti kada je u pitanju krizno komuniciranje. Komunikacija u krizi je najoprezniji i najozbiljniji aspekt PR-a, a preokrenuti ga na dobru zezanciju i pretvoriti u legendarnu kampanju koja pogađa točno one koje treba pogoditi, mogu samo oni najbolji. To je, 2023. godine, uspio napraviti NFL, odnosno National Football League.

Kako je NFL pobijedio zlobne memove?

Priča ide ovako. Iako se skoro svake sezone u većini sportskih liga povlače priče kako je sve namješteno, 2023. godine su priče o američkoj nogometnoj ligi došle do vrhunca te se vrlo često, kroz memove i objave na društvenim mrežama, vodila javna raspravo o transparentnosti lige i klubova unutar nje. Memovi o namještanju utakmica postali su učestaliji nego ikad prije, te je NFL odlučio stati tome na kraj. Kao odgovor, smislili su kampanju pod nazivom “You Can˙t Make This Stuff Up, koja je osmišljena kao reklamna kampanja koja se sastoji od 16 različitih videa koji se puštaju za vrijeme NFL utakmica na Amazon Prime-u. Ideja je bila prikazati NFL kao namještenu platformu koja služi za zabavu gledatelja, te kroz ironično uklapanje u današnju meme kulturu istaknuti bizarnost priča o namještanju.

“Naš cilj je bio ovu kampanju učiniti bezobraznom, duhovitom i pametnom na način na koji smo se uključili u popularne memove i društvene razgovore o ligi i njezinim nevjerojatnim pričama iz stvarnog života koje su bolje od ičega što možete zamisliti.”

Tim Ellis, NFL-ov direktor marketinga

Isječak iz videa na YouTube-u
Izvor: YouTube

U kampanji su sudjelovali glumac i komičar Keegan-Michael Key uz brojne NFL-ove zvijezde poput Patricka Mahomesa, Travisa Kelcea, Justina Fieldsa i mnogih drugih, a osim što je bila odgovor na priče o namještanju, također je poslužila i kao proslava NFL-ove 104. sezone. Kampanja je bila poprilično uspješna, a publika je pozitivno reagirala na sposobnost lige da se uključi u današnju pop kulturu i humorom odgovori na priče.

Ova kampanja je, u paralelnom svemiru, mogla poći u potpunosti u krivom smjeru i postati krizna situacija sama za sebe, no NFL je pokazao da je stručnjak u analizi navijača i gledatelja, kao i u analizi kulture i društva koji nas okružuju. Reklame u kojima se aludira na igrače kao glumce koji na početku sezone brainstormaju o idejama kako bi sezonu učinili što sočnijom gledateljima bili su pun pogodak, a najbolje je upravo to što ideja može nasmijati čak i one koji ne prate američki nogomet. Pouka je vrlo jasna; humor je moćan alat u PR-u i marketingu, a uspjeh je zagarantiran ukoliko se držimo zlatnog pravila zvanog “Najbitnije je poznavati svoju ciljanu publiku”.

U nastavku pogledajte neke od videa.

Izvor: YouTube
Izvor: YouTube

Ira Kovačević

Similar Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)