Uloga PR-a i medija u politici
Izbori u Hrvatskoj 2024. godine obilježeni su velikim promjenama u načinu komunikacije političkih stranaka s javnošću. Tradicionalni mediji i dalje su važni, ali sve veću ulogu preuzimaju digitalni kanali komunikacije, poput društvenih mreža, internetskog oglašavanja i internetskih stranica.
Odnosi s javnošću i politika
Ključan faktor u oblikovanju percepcije političkih stranaka i kandidata imaju upravo odnosi s javnošću. Stranke sve više koriste strategije PR-a kako bi direktno komunicirale s biračima, izbjegavajući filtriranje informacija od strane tradicionalnih medija. PR služi kao “most“ između političkih subjekata i šireg društva, omogučavajući im da komuniciraju svoje poruke, vrijednosti i ciljeve na jasan i uvjerljiv način.
Jedna od osnovnih funkcija PR-a u politici je stvaranje i održavanje javnog imidža političkih lidera i stranaka. Kroz strategije komunikacije, medijske nastupe i događaje, strukturira percepciju javnosti o političkim subjektima, pomažući im da ostvare podršku i povjerenje birača.
Digitalizacija kampanja omogućuje bržu i širu distribuciju poruka, ali istovremeno stvara izazove u kontroli informacija i suzbijanju širenja lažnih vijesti. Stoga, trasparentnost i autentičnost postaju ključni elementi u strategijama odnosa s javnošću.
U digitalnom dobu, PR se transformira kako bi se prilagodio novim medijima i tehnologijama. Društvene mreže, internetsko oglašavanje, podcasti i influenceri postaju sve važniji kanali komunikacije. Politika postaje više interaktivna, omogućavajući direktu interakciju između političkih subjekata i birača.
Za vrijeme izbora u Hrvatskoj velika većina stranaka se okrenula otvaranju TikTok profila na kojima se pokušavaju “približiti“ mladoj publici te što više doprijeti do njih kako bi upravo glasali za njihovu stranku.
Fake news
Dezinformacije postaju sve veća prijetnja političkom procesu i demokratskim institucijama diljem svijeta. Lažne informacije mogu biti korištene kako bi se manipuliralo javnim mišljenjem, oblikovala percepcija kandidata. Jedna od najvećih opasnosti lažnih vijesti u politici je sposobnost brze i masovne distribucije putem društvenih medija. Takve platforme omogućuju širenje dezinformacija širokoj publici bez ikakve provjere ili regulacije. Često se lažne vijesti koriste kako bi se potaknula polarizacija društva.
Također, fake news može oštetiti povjerenje javnosti u političke institucije i procese. Kada ljudi ne mogu pouzdano razlikovati istinu od laži, gubi se temelj demokratskog društva- povjerenje u informacije koje oblikuju političke odluke.
U borbi protiv lažnih vijesti, ključno je osigurati da javnost ima pristup pouzdanim i istinitim informacijama kako bi mogla donositi informirane političke odluke.
Laura Vuković