Uloga PR-a i medija u politici

Izbori u Hrvatskoj 2024. godine obilježeni su velikim promjenama u načinu komunikacije političkih stranaka s javnošću. Tradicionalni mediji i dalje su važni, ali sve veću ulogu preuzimaju digitalni kanali komunikacije, poput društvenih mreža, internetskog oglašavanja i internetskih stranica.

Odnosi s javnošću i politika

Ključan faktor u oblikovanju percepcije političkih stranaka i kandidata imaju upravo odnosi s javnošću. Stranke sve više koriste strategije PR-a kako bi direktno komunicirale s biračima, izbjegavajući filtriranje informacija od strane tradicionalnih medija. PR služi kao “most“ između političkih subjekata i šireg društva, omogučavajući im da komuniciraju svoje poruke, vrijednosti i ciljeve na jasan i uvjerljiv način.

Jedna od osnovnih funkcija PR-a u politici je stvaranje i održavanje javnog imidža političkih lidera i stranaka. Kroz strategije komunikacije, medijske nastupe i događaje, strukturira percepciju javnosti o političkim subjektima, pomažući im da ostvare podršku i povjerenje birača.

Izvor: Youtube

Digitalizacija kampanja omogućuje bržu i širu distribuciju poruka, ali istovremeno stvara izazove u kontroli informacija i suzbijanju širenja lažnih vijesti. Stoga, trasparentnost i autentičnost postaju ključni elementi u strategijama odnosa s javnošću.

U digitalnom dobu, PR se transformira kako bi se prilagodio novim medijima i tehnologijama. Društvene mreže, internetsko oglašavanje, podcasti i influenceri postaju sve važniji kanali komunikacije. Politika postaje više interaktivna, omogućavajući direktu interakciju između političkih subjekata i birača.

Za vrijeme izbora u Hrvatskoj velika većina stranaka se okrenula otvaranju TikTok profila na kojima se pokušavaju “približiti“ mladoj publici te što više doprijeti do njih kako bi upravo glasali za njihovu stranku.

Izvor: TikTok

Fake news

Dezinformacije postaju sve veća prijetnja političkom procesu i demokratskim institucijama diljem svijeta. Lažne informacije mogu biti korištene kako bi se manipuliralo javnim mišljenjem, oblikovala percepcija kandidata. Jedna od najvećih opasnosti lažnih vijesti u politici je sposobnost brze i masovne distribucije putem društvenih medija. Takve platforme omogućuju širenje dezinformacija širokoj publici bez ikakve provjere ili regulacije. Često se lažne vijesti koriste kako bi se potaknula polarizacija društva.

Izvor: Youtube

Također, fake news može oštetiti povjerenje javnosti u političke institucije i procese. Kada ljudi ne mogu pouzdano razlikovati istinu od laži, gubi se temelj demokratskog društva- povjerenje u informacije koje oblikuju političke odluke.

U borbi protiv lažnih vijesti, ključno je osigurati da javnost ima pristup pouzdanim i istinitim informacijama kako bi mogla donositi informirane političke odluke.

Laura Vuković

Similar Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)