Politika i PR u modernom svijetu: Ne(očekivana) komunikacija parlamentarnih izbora 2024.
Privlačenje pažnje mladih birača, ali i sve veći utjecaj komunikacije, gdje u modernom dobu prednjače društvene mreže, jasno je vidljiv iz posljednjih parlamentarnih izbora RH, održanih 17. travnja 2024. godine, gdje su suvremeni politički lideri iskoristili platforme poput TikToka kako bi svoje opredjeljenje i politički fokus približili glasačima.
Jedan od onih koji je svome, evidentno mladom komunikacijskom timu odlučio “vjerovati” i dopustiti mu da implementira stećeno znanje o važnosti modernih kanala komunikacije u svoju političku kampanju, jest predsjednik vlade RH – Andrej Plenković.
Na platformi na kojoj je profil kreirao samo 20 dana prije izbornog dana, Andrej Plenković objasnio je ideju tima koja stoji iza razloga stvaranja profila te se uputio u izradu kvalitetnog sadržaja koji bi mogao dobro proći kod njegove mlade publike. Od odgovaranja na upite birača i građana do otkrivanja detalja iz privatnog života i objašnjavanja smjernica kojima će voditi Hrvatsku, premijer je platformu, može se reći, iskoristio u punom smislu.
Još jedan član vlade, ovoga puta ministar zdravstva – Vili Beroš, slijedeći stope premijera, odlučio je iskoristiti blagodati moderne tehnologije. U istom stilu, odgovarao je na pitanja građana kroz “Q&A” kategoriju. U sadržaj je uključio zabavu, koncipirajući objave kako bi bile što je moguće interaktivnije. Iako je riječ o pomalo “dosadnoj” temi, čini se kako je njegov stručni tim sve imao na umu prilikom savjetovanja čelnika zdravstvenog sustava.
S druge strane, Ivana Pernara, nositelja izborne liste stranke nazvane prema njemu samome, i bivšeg zastupnika Živoga zida, nitko nije ni trebao savjetovati s obzirom da je odavno svjestan značaja TikToka u komunikaciji s mladima, koji su, može se reći, i njegov primarni target. Sadržaj izrađuje samostalno, zbog čega je čak imao i problema sa zakonom, ali iako nije uspio osigurati željeni zastupnički mandat, ono što je sigurno jest da je uspio doprijeti do mladih birača.
Spomenuti pristup komunikaciji na društvenim medijima predstavlja evoluciju političke kampanje u digitalnom dobu, koje mnogi možda do vrlo nedavno nisu bili svjesni. Umjesto tradicionalnih metoda komunikacije, političari sve više koriste društvene medije kako bi direktno komunicirali sa svojim biračima i predstavili svoje političke ideje na nov i interaktivan način.
Kao rezultat toga, TikTok je postao važan alat za političke kampanje, posebno među mlađim generacijama koje su sve više okrenute ovoj platformi. Od dosezanja novih birača do izgradnje jače podrške među mladima, čime se otvara novi prostor za demokratski angažman i participaciju u političkom procesu, može se reći kako su spomenuti politički akteri jako dobro shvatili zadatak.
Autor: Silvia Pokrajac