Zašto se uvijek čini da su PR stručnjaci predstavljeni u negativnom svjetlu? Ovo su stigme s kojima se PR stručnjaci suočavaju.
“Nešto posuđeno”
“Nešto posuđeno” od Emily Griffin, roman je koji je prvi put objavljen 2004. godine. Ova knjiga prati život glavne junakinje Rachel White, koja je odana prijateljica Darcy Rhone, svoje najbolje prijateljice iz djetinjstva. Međutim, kada se Rachel zaljubi u Darcyjinog zaručnika Dexa, stvari postaju komplicirane. Rachel se suočava s moralnim i emocionalnim sukobima dok pokušava pobjeći od svojih osjećaja prema Dexu, istovremeno pokušavajući održati svoje prijateljstvo s Darcy.
Darcy Rhone je prikazana kao osoba koja plijeni pažnju svojom privlačnošću, samopouzdanjem i živahnom osobnošću. Ona se bavi odnosima s javnošću te živi život koji izgleda privlačno: ispija kave, druži se s elitom i zarađuje dobro, a pritom ne radi pretjerano puno. Kao najbolja prijateljica glavne junakinje Rachel White, Darcy je igrala važnu ulogu u njezinom životu još od djetinjstva. Prvi dio romana prikazuje Darcy kroz Rachelinu perspektivu, gdje su joj dodijeljeni različiti epiteti i stigme koje su oblikovale način na koji je Rachel doživljavala Darcy.
Iako je Rachelin integritet doveden u pitanje tijekom knjige zbog načina na koji je Darcy predstavljena svijetu, čitatelji se više skloni suosjećati i simpatizirati s Rachel i navijati za njezinu vezu sa zaručnikom njezine najbolje prijateljice.
Realnost ponekad nije daleko od knjige…
Stigma, jedan stari miris koji bi netko nazvao, oko percepcije onoga što je PR osoba. Manipulativni, zbrkani, glamurozni, lažni, ekskluzivni, površni su sve riječi koje su s vremenom postale sinonimi za PR industriju. Iako u nekim sektorima odnosa s javnošću i komunikacija, neke od ovih riječi mogu biti istinite, za širi spektar uloga u PR-u, to zapravo nije slučaj.
PR uz napredak tehnologije
U proteklom desetljeću, s napretkom tehnologije i porastom svijesti o brendiranju te društvenoj odgovornosti, javna percepcija tvrtke postala je ključna za njezin opstanak. U eri viralnog sadržaja i društvenih medija, publicisti igraju ključnu ulogu u upravljanju percepcijom tvrtke.
PR stručnjaci imaju moć poticati društvene inicijative i poticati korporacije da budu više inkluzivni nego ekskluzivni u svojem doprinosu svijetu u kojem žive njihovi potrošači. Iako su velike organizacije često viđene kao “profitni uzimači”, PR odjel ima važnu ulogu u uravnoteženju percepcije tvrtke kroz promicanje održivosti, ekoloških projekata i inicijativa koje koriste zajednici.
Vrijeme je da se PR-ovci pozabave PR-om, o percepciji PR-a
Nažalost, glasni likovi unutar struke oblikovali su industriju da izgleda površno, uvijek prihvaćeno samo na prvi pogled. Svijet odnosa s javnošću nije uvijek o sjajnim restoranima, ‘lijepim ljudima’ koji izgledaju kao iz časopisa ili druženju s ‘elitom’. Ne svodi se uvijek na sjedenje iza sjene političara, širenje propagande kako bi se manipulirale mase. Ne sastoji se samo od poticanja požude za potrošnjom ili površnosti. Ima tu puno više suštine. Vanjski svijet je prilično velik, a PR-ovci ga oblikuju, svakom promijenjenom mišljenju i svakom pozitivnom porukom koju šaljemo.
Autorica: Noa Lokas
Za više zanimljivih sadržaja zaprati nas i na našim društvenim mrežama!