TikTok i politika – nova vrsta influensera?
Korist TikToka u političkim kampanajma
Po prvi put u Hrvatskoj kao sredstvo promicanja političkih kampanja i programa, hrvatski političari počinju koristiti društvenu platformu TikTok.
TikTok je globalna društvena mreža i platforma za dijeljenje kratkih videozapisa. Korisnici mogu stvarati, uređivati i dijeliti videozapise duljine od 15 do 60 sekundi koji često uključuju ples, komediju, glazbu i druge zabavne i informativne sadržaje. Jedinstvena je po tome što koristi napredne algoritme kako bi personalizirala sadržaj za svakog korisnika, omogućujući brz rast popularnosti određenih videozapisa i korisnika.
TikTok je najbrže rastuća društvena platforma a to su naravno primjetili i iskoristili kandidati na ovogodišnjim izborima odlučivši otvoriti TikTok račun kako bi se približili što širem spektru publike.
Političari su na svojim TikTok profilima promovirali svoje kampanje prepoznavši potencijal TikToka kao alata za angažiranje mladih birača. S obzirom na to da je većina korisnika TikToka mlađa populacija, politički kandidati imaju priliku direktno komunicirati s generacijom koja tradicionalno ima nisku izlaznost na izbore.
Nadalje, TikTok nije samo platforma za informiranje već i zabavu te trendove. Političari mogu koristiti TikTok kako bi objasnili složena politička pitanja, procese i važne događaje na način koji je razumljiv, pristupačan svjež.
Primjer profila namijenjen toj vrsti sadržaja je profil @genz0z4 odnosno ”Politika za gen Z”. Osim što pruža platformu za političku edukaciju, profili poput @genz0z4 također imaju potencijal utjecati na političke promjene. Kroz mobilizaciju mladih glasača i poticanje političke svijesti na zabavan ali edukativan način, ovakvi profili mogu doprinijeti stvaranju političkog okruženja koje odražava interese i vrijednosti mladih generacija.
Političar koji je među prvima otvorio TikTok profil te ga po statističkim rezultatima najbolje promovirao te eksponirao je Ivan Pernar. U svom nedavnom TikTok videu, Pernar artikulira svoju strategiju za korištenje društvenih medija i influencera kao katalizatora za mobilizaciju mladih tijekom izbora. Naglašava svoju ideju korištenje angažirajućeg sadržaja te influencera kako bi potaknuo interes mladih za političko sudjelovanje. Iako navodi da ideja nije donijela očekivane rezultate, Pernar naglašava važnost sudjelovanja i angažmana mladih u svijetu politike.
”I dalje dajemo priliku mladim ljudima, u drugim strankama nema mjesta za mlade ljude, to ste vidjeli na izborima za Sabor” – Ivan Pernar.
U današnjem digitalnom dobu, političari sve više prepoznaju moć društvenih medija u oblikovanju političkih kampanja i komunikacije s biračima. Među mnogim platformama koje su postale ključne za politički angažman, TikTok se ističe kao neizostavan alat za dosezanje mlade publike, poticanje angažmana i iskorištavanje viralnog potencijala.
Autorica: Elena Pavković