Mali rječnik PR-a
U svijetu odnosa s javnošću, poznavanje različitih fraza i pojmova ključno je za dobru komunikaciju i stvaranje uspješnih dugoročnih odnosa kako s klijentima tako i sa publikom. Neke od fraza se naravno, lakše zapamte nego druge, no mi smo ovdje kako bi sve te pojmove i fraze stavili u jedan mali PR rječnik koji će biti tvoje mjesto za “refreshanje” svih riječi koje su ti do sada možda “isparile”.
- E – mail marketing podrazumijeva promociju proizvoda ili usluga putem elektroničke pošte ili e – maila. Ova strategija spada pod direktan marketing, pošto se poruke šalju direktno na adresu primatelja. Isto tako, ova strategija omogućuje organizacijama da targetiraju točno određene segmente i pruže im personalizirane informacije.
- ROI (Return on investment) se koristi kao omjer ili mjera za procjenu efikasnosti ulaganja u aktivnosti. Ono podrazumijeva analizu između onoga koliko je novaca uloženo i ostvarenog povrata, bilo to povećana prodaja, veći engagement ili neki drugi ciljevi.
- SWOT analiza podrazumijeva analizu snaga, slabosti, prilika i prijetnji. Ona se radi prije odlaska na tržište kako bi se identificirali interni i eksterni čimbenici koji mogu utjecati na uspjeh organizacije ili određenog proizvoda.
- Adrema – popis medijskih kontakata, sastoji se od imena medija, imena i prezimena osobe, broja telefona i/ ili e – mail adrese.
- Press kit objedinjuje sve materijale koja je organizacija pripremila za predstavnike medija. To uključuje brošure, letke, popis sudionika, nekakve poklone, fotografije…
- Dionici – subjekti, skupine ili organizacije koji imaju ili su imali utjecaj na samu organizaciju. Oni mogu osjetiti pozitivne i negativne strane organizacije.
- Brand ambasadori su osobe koje predstavljaju brand. Najčešće su to osobe koje su prepoznatljive na javnoj sceni i imaju pozitivan imidž.
- Krizni komunikacijski plan podrazumijeva sve aktivnosti koje obuhvaćaju sve subjekte neke organizacije te ih navodi koje postupke trebaju provoditi u slučaju krize.
Nadam se da ti je ovaj blog pomogao i da ćeš ubuduće zapamtiti sve PR fraze! I ako neke možda usput zaboraviš znaš gdje se možes podsjetiti!
Autorica – Lucia Deak
Ako se želite malo našaliti riješite kviz na temu PR žargona 🙂
PR žargon
Svrha ovog kviza je pružiti malo zabave i opuštanja, bez ikakve namjere da nekoga uvrijedimo ili izrugujemo se struci! Uostalom, ponekad je važno ne shvaćati sve previše ozbiljno 🙂
Za više zanimljivih sadržaja zaprati nas i na našim društvenim mrežama!