5 najzanimljivijih PR kampanja kroz povijest – priče koje su svih oduševile

Prepoznatljivost, originalnost i kreativnost – ove 3 riječi najbolje opisuju ono što organizacije ili brandovi žele postići u PR kampanjama, isto tako one omogućuju prepoznavanje konkretnih poruka i dopiranje do ciljane publike. U današnjem svijetu doseg prepoznatljivosti i originalnosti ovisi o uspjehu PR kampanje te o tome kakvu ona sliku stvara u “očima promatrača”.

U nastavku donosimo ti 5 najzanimljivijih i najinspirativnijih PR kampanja kroz povijest koje su oblikovale današnju PR industriju.

  1. Torches of Freedom – Edward Bernays (1929)

Jedna od najmoćnijih PR kampanja u početcima industrije pripada samom ocu modernih odnosa s javnošću, Edwardu Bernaysu. On se 1929. godine radeći za American Tobacco Industry suočio s izazovom kako popularizirati pušenje kod žena. Tako je Bernays cigaretu predstavio kao simbol emancipacije i ravnopravnosti s muškarcima u paradi u New Yorku. Žene su palile cigarete, dizale ih u zrak i nazivale ih bakljom slobode. Nakon parade naglo je porastao broj ženskih kupaca duhanskih proizvoda te se promijenila percepcija o pušenju među ženama.

  1. Coca Cola – “Share a Coke”

Jedna od najpoznatijih kampanja Coca Cole bila je upravo ona iz 2011. pod nazivom “Share a Coke”. Kampanja je bila uspješna zbog same personalizacije proizvoda, umjesto logotipa Coca Cole printali su se imena, nadimci ili riječi poput obitelj i prijatelji, potaknula je dijeljenje same Coca Cole s drugim ljudima stvarajući osjećaj pripadnosti nekoj zajednici, stvorila je nostalgičan osjećaj i vratila uspomene koje se povezuju uz sam brand.

Coca Cola – Share a Coke, preuzeto s YouTube
  1. Heineken – “Worlds Apart”

Inspiracija Heinekena za ovu kampanju bila je izreka – “A beer that brings people together”. Naime, okupili su različite ljude s različitim uvjerenjima i stavovima da sudjeluju u izgradnji barskog stola te uz to razgovaraju o različitim temama. Na kraju imali su dvije opcije – ostati ili otići. Time su potaknuli ljude na razmišljanje o toleranciji i poštivanju drugačijih stavova i mišljenja.

Heineken – Worlds Apart, preuzeto s YouTube
  1. Dove – “Real Beauty Sketches”

U jednoj od najboljih kampanji Dovea žene su opisivale svoj izgled, a zatim su ih opisivali drugi sudionici. Što je Dove zapravo htio postići? Htio je promijeniti način na koji žene gledaju na ljepotu, upravo ta kampanja pomogla im je da sebe vide kao lijepu ženu te da je ljepota sve ono što one smatraju da je lijepo. Time je Dove pokazao da je on brand koji podržava stvarnu ljepotu.

Dove – Real Beauty Sketches, preuzeto s YouTube
  1. Nike – “Dream Crazy” s Colinom Kaepernickom

Nikeova kampanja “Dream Crazy” jedna je od “najkontroverznijih” kampanja uzevši u obzir da je upravo Colin Kaepernick stavljen u središte pozornosti. Cilj ove kampanje je da ljudi trebaju slijediti svoje snove bez obzira na sve, te da se uvijek vrijedi boriti za ono što smatraš da je ispravno. Iako je bila kontroverzna, postigla je ogroman uspjeh za Nike.

Nike – Dream Crazy, preuzeto s YouTube

Sve ove kampanje dokaz su da se s kreativnošću i originalnošću može stvoriti pozitivan dojam o brandu na svjetskoj razini. Nadam se da ćeš nešto naučiti iz ovoga i možda ubuduće nešto korisno upotrijebiti!

Autorica – Lucia Deak

Za više zanimljivih sadržaja zaprati nas i na našim društvenim mrežama!

Similar Posts

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)