Mala škola dobrog DOP-a: Kako „hrvatski burger div“ svima očitava lekciju?
Kako bi bilo da svaki restoran pri predstavljanju svojih ukusnih receptura priloži i onu koja se tiče vraćanja zajednici i ljudima koji im vjeruju?
Kada promatramo društveno odgovorno poslovanje, uvijek smo navikli fokusirati se na velike svjetske lance i proučavati njihovu sposobnost da se posvete očuvanja okoliša ili zajednice. Tada često zanemarujemo ponekad i štetan učinak nekih tvrtki u određenim segmentima jer se divimo samo ponekim aspektima poslovanja. Također, često zaboravljamo kako živimo u državi punoj fine hrane, lijepe prirode i zanimljivih poslovnih pothvata koju također trebamo očuvati.
Svi mi koji volimo finu hranu, a posebno burgere, barem smo jednom zalutali u Submarine Original – najpoznatiji hrvatski lanac burgera. I iako možda često jedemo u spomenutom lancu, nikada nam ne padne na pamet zagrebati malo ispod površine i proučiti kako taj lanac zapravo posluje. Jer zašto i bismo? Pa bitno da se dobro jede.
Kako Submarine Original vraća zajednici?
Iako ni sama ne ulazim pretjerano u filozofiju društveno odgovornog poslovanja, kroz mnoge posjete Submarineu primjetila sam kako me poslovanje ovog lanca sve više intrigira. Sastojci koje koriste ovi restorani u potpunosti su domaći i organski te lokalno uzgojeni, pripremljeni na tradicionalan način te servirani ekološki prihvatljivo. Sami rade svoja peciva i umake, kupuju povrće sa organskih farmi, koriste domaći krumpir kao i lokalne mliječne proizvode i meso. Osim organske hrane, Submarine se kroz razne male kampanje trudi približiti zajednici i svojim korisnicima. Svake godine na Svjetski dan osoba s Down sindromom pokreću dobrotvornu akciju prodaje šarenih čarapa. Čarape koje se nalaze u prodaji dizajniraju sami u suradnji s brendom HYPERsocks. Sav prihod od prodaje ide Hrvatskoj zajednici za Down sindrom te će se koristiti za edukaciju mladih sa Down sindromom za osamostaljivanje.
Uvijek se trude donirati lokalno te pomoći lokalnoj zajednici, a nedavno su donirali i Udruzi „Crveni nosovi“ čija je misija uz pomoć umjetnosti profesionalnog klauniranja, humora i smijeha vratiti ljudima u teškim i kriznim situacijama i okolnostima osjećaj radosti, sreće i optimizma. Svake godine podržavaju borbu protiv raka dojke, a na Dan žena pripadnice ljepšeg spola dočekuju sa poklončićima. Svoj odnos sa zajednicom produbljuju kroz kampanje poput „Tražimo Submarine super parove“, kojoj je u cilju ispričati priču o parovima koji su svoj spoj imali upravo u Submarineu, „HOT BURGER NINJA CONTEST“, koji pokreću u suradnji s Volim Ljuto i sličnim događajima.
Što je sa zelenilom?
Ono što Submarinu unutar njihovih DOP kampanja svakako nedostaje je promocija očuvanja okoliša i ekološki projekti. Submarine pakira svoje krumpiriće i salate u kartonske kutije sa plastičnim poklopcem, dok burgere omotava u simboličan papir. No, rijetko gdje spominju svoja pakiranja i razloge zašto baš takva pakiranja koriste. S obzirom da su na glasu kao tvrtka sa velikim spektrom kampanja društveno odgovornog poslovanja, rekla bih da im pokoja donacija ili kampanja u svrhe očuvanja okoliša zajednice za koju se brinu ne bi naštetila.
Iako bi se Submarine osim po pitanju povezivanja zajednice mogao dodatno pozabaviti promocijom svojeg zelenog poslovanja, čini se da ne znaju samo kako smisliti recept za burgere, već i za dobar DOP, te sasvim je sigurno da su posvećeni brizi za lokalnu zajednicu. Mnoge hrvatske tvrtke mogle bi se voditi primjerom ovog „hrvatskog burger diva“, jer vremena se mijenjaju i fina hrana više nije dovoljna za dokaz kvalitete.
Ira Kovačević