Pravila bontona u poslovnom svijetu: Ključni koraci za uspješne poslovne odnose
Poslovni svijet, zahtjeva ne samo stručnost i vještine, već i određenu razinu bontona kako bi se izgradio profesionalan odnos s klijentima, kolegama i ostalim s kojima dolazimo u kontakt. Važno je znati kako se ponašati na način koji će stvoriti pozitivan dojam i izgraditi uspješne poslovne odnose. Svakako, evo nekoliko ključnih smjernica za održavanje kvalitetnog odnosa s klijentima:
- Upoznavanje i predstavljanje
Prilikom upoznavanja, pravilo je da muškarac prvi pruža ruku ženi, osim ako sjedi, tada se treba ustati. Ovo pravilo vrijedi sve dok žena nije na višoj hijerarhijskoj razini. Mlađe osobe se predstavljaju starijima, a osobe jednake po položajima iz jedne skupine predstavljaju se osobama jednakima po položaju iz druge skupine. Bitno je zapamtiti imena i voditi računa o osbnom prostoru.
Kada ulazite u prostoriju, prvi inicirate pozdrav prema prisutnima. U situacijima gdje postoji razlika u dobi ili hijerarhiji, ukoliko starija osoba predloži, možete prijeći na oslovljavanje po osobnom imenu, na primjer, ” gospođo Marija” ili jednostavno samo osobno ime. U formalnim poslovnim odnosima gdje postoji jasna podjela po statusu i hijerarhiji, pravilo je oslovljavanja prema zanimanju ili funkciji.
2. Stisak ruke:
Stisak ruke trebao bi biti čvrst, ali ne na način odmjeravanja snage. Ne držite ruku sugovornika predugo, niti je trebate snažno tresti. Bitno je gledati sugovornika u oči i pustiti ruku nakon kratkog stiska.
Preuzeto s: Pinterest
3. Oslovljavanje:
Oslovljavanje je ključno, posebno u poslovnim odnosima. Starija osoba prva pruža ruku mlađoj osobi, a žena pruža ruku muškarcu. Oslovljavanje počinje s titulom ili zanimanjem, a može priječi na osobno ime ako to sugovornik dopusti.
4. Odijevanje poslovnog muškarca:
Poslovni muškarac trebao bi nositi odijela u crnoj, sivoj ili tamnoplavoj boji. Važno je da duljina hlača doseže do polovice stražnjeg dijela cipela, dok košulje trebaju biti jednostavne, bez naglašenih uzoraka. Cipele moraju biti uredne, čiste i vezane, a kravata treba biti uredno zavezana, s dužinom koja ne prelazi razinu kopče remena.
Preuzeto s: Pinterest
5. Odijevanje poslovne žene
Poslovana žena treba odabrati “kostime” klasičnog kroja i neutralnih boja poput tamnoplave, sive ili crne. Važno je da su ramena prekrivena, a suknje ili haljine trebaju biti duljine do koljena ili duže. Cipele trebaju biti zatvorene i srednje visine ili ravne, dok nakit treba biti jednostavan i u skladu s odjećom.
Preuzeto s: Pinterest
6. Poslovni ručak:
Domaćin odabire mjesto za ručak i dolazi prije svih gostiju. Poziv na ručak treba biti poslan najmanje tjedan dana unaprijed. Na poslovnom ručku, domaćin preporučuje jelo i piće, ali ne nameće svoj odabir. Domaćin plaća račun i ne iznosi prigovore o cijeni.
Ukoliko se radi o poslovnom ručku sa klijentima, neophodno je prilikom samog odlaska raspitati se kakvu hranu klijent preferira, što ne smije ili ako postoji alergija na određenu hranu, naglasiti odmah osoblju restorana.
Preuzeto s: Pinterest
7. Pravila za stolom:
Pravila za stolom važna su za održavanje poslovnog ugleda. Laktovi se drže uz tijelo, nikako na stolu. Dok se hrana jede zatvorenih ustiju i nečujno. Kruh se uzima rukom, a tanjuri se ne “čiste” komadičima kruha. Važno je započeti korištenje pribora za jelo koji je najdalje od ruba tanjura i staviti upotrebljeni pribor pararelno u tanjur.
Preuzeto s: Pinterest
Pravila bontona u poslovnom svijetu igraju ključnu ulogu u izgradnji profesionlanih odnosa i održavanju pozitivne poslovne atmosfere. Poštivanje ovih pravila pomaže u stvaranju povjerenja, poštovanja i uspješne suradnje među kolegama, klijentima i poslovnim partnerima. Naučite ih i primjenite kako biste se istaknuli kao profesionlac u svijetu poslovanja!
Autor: Nina Dujmović