Top 3 Guinessove PR kampanje
Živimo u svijetu punom kreativnih PR kampanja, koje ne samo da promoviraju brend, već i vrijednosti brenda, te se dotiču velikog spektra svjetskih društvenih problema, pokreću raspravu i pozivaju na akciju. Brendovi su sve bolji u stvaranju takvog sadržaja, a potrošači sve više cijene tvrtke koje su voljne napraviti promjenu.
Jedan od velikih stvaratelja zanimljivih i kreativnih PR kampanja je zasigurno i Guiness, a za one koji možda ne znaju, Guiness je svjetski poznata pivovara koja je izvorno smještena u Dublinu, a najpoznatija je po svojim tamnim pivima izrazito slatkog okusa. Kao kompanija su poznati po različitim PR kampanjama koje ističu odnos sa potrošačima i neka od najaktualnijih društvenih pitanja, te uvijek ističu prijateljstvo i zajedništvo kao bitne vrijednosti. Za vas sam izdvojila 3, po mom mišljenju, najbolje Guinessove PR kampanje ikada.
“Guiness World Records”
Malo tko zna da je jedna od kampanja upravo i začetak ideje Guinessove knjige rekorda. Direktor pivovare je davne 1951. htio riješiti debatu o najbržim pticama u Europi. Razmišljajući o tome, shvatio je kako nigdje ne postoje skupljeni zapisi najboljih, najvećih, najbržih i najdužih postignuća i odlučio je stvoriti knjigu sa tim informacijama. Ova inovativna kampanja započela je s idejom da promovira brend i postignuća brenda, no s vremenom je postala dio opće kulture te motivacija mnogima da se okušaju u brojnim aktivnostima i u njima budu najbolji. Prvo izdanje izašlo je 1955. godine, a svake godine izlazi nova knjiga sa popisom svih rekorda napravljenih te godine.
“Surfer”
Guinessov Surfer po mnogima je najbolja reklama svih vremena. Reklama iz 1998. brzo je osvojila srca gledatelja crno bijelim prikazom surfera koji čeka savršen val. Svi obožavatelji Guiness piva znaju kako se ono mora točiti sporo kako bi postiglo najveću kvalitetu, a kreativna agencija AMV BBDO i filmaš Jonathan Glazer stvorili su kampanju snažne metafore, jer kao što surfer čeka savršen val, tako i svi mi moramo znati čekati savršen trenutak kojim ulazimo u posebnu dimenziju života.
“Friendship”
Ova kampanja iz 2014. godine izazvala je snažne emocije i pravi je primjer reklame u svrhu povezivanja brenda sa potrošačima kroz isticanje društvenih i ljudskih vrijednosti. Fokus ove kampanje je na prijateljstvu, a kroz niz emotivnih prikaza različitih prijateljstava prikazana je snaga zajedništva i važnosti održavanja kvalitetnih odnosa.
PR kampanje izrazito su bitne za imidž brenda, a kada je kampanja dobro osmišljena, može formirati kolektivno mišljenje. Ono što je potrebno znati je pokrenuti emocije i potaknuti publiku na razmišljanje, te naći način da se kroz zabavni, up to date sadržaj kampanja probije do srca publike.
Više o Guinessovim kampanjama možete pročitati ovdje.
Ira Kovačević