Kategorije
PR svijet

PR i mentalno zdravlje: Nova odgovornost komunikatora

Uloga odnosa s javnošću se mijenja. Više nije dovoljno samo „upravljati dojmom“ – danas komunikatori imaju i odgovornost prema mentalnom zdravlju publike. U vremenu stalne krize, preopterećenosti informacijama i kolektivnog stresa, način na koji komuniciramo ostavlja stvarne psihološke posljedice.

Empatija kao komunikacijska vještina

Empatija nije „mekana“ vještina – u kontekstu PR-a, ona postaje strateški alat. Prepoznati emocionalno stanje javnosti, osjetiti ton trenutka i suzdržati se od senzacionalizma – to je profesionalizam 21. stoljeća.

Nije svejedno kako se nešto kaže. Hladne, tehničke izjave u trenucima nesigurnosti mogu izazvati dodatni stres. S druge strane, smirena, transparentna i humana komunikacija gradi povjerenje – i smanjuje tjeskobu.

Od kriznog PR-a do krizne podrške

PR više ne služi samo organizaciji – on mora služiti i zajednici. U kriznim situacijama (pandemije, potresi, društvene nestabilnosti), uloga PR-a je pružiti jasnoću, a ne paniku. U tom smislu, dobar PR postaje dio psihološke prve pomoći.

Ljudi su izloženi konstantnom protoku loših vijesti. Komunikatori moraju prepoznati kada „malo tišine“ ili jednostavna, pozitivna poruka vrijedi više od bombardiranja informacijama. Manje buke, više smisla.

Odgovoran PR prepoznaje da komunikacija nije neutralna. Ona oblikuje emocije, stavove i – sve češće – mentalno stanje ljudi. U tom kontekstu, empatija i odgovornost nisu opcije, već nova norma za svakog tko se bavi javnim govorom.

AUTOR: HELENA MUSTAPIĆ

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)