Kategorije
PR svijet

Viralnost s razlogom – kako su memeovi promijenili pravila PR igre

U digitalnoj eri gdje se vijesti šire brže nego ikad, tradicionalni PR modeli sve se češće čine zastarjelima. Generacije Z i Alpha više ne reagiraju na suhoparne izjave za medije ili formalne kampanje. Oni traže autentičnost, duhovitost i – brzinu. U tom kontekstu, memeovi su postali nova valuta pažnje, ali i moćan alat za odnose s javnošću.

Uspješni PR stručnjaci danas razumiju da meme nije samo šala – to je poruka kodirana u jeziku internetske kulture. On reflektira stav brenda, a često i njegovu sposobnost da reagira u stvarnom vremenu. Primjerice, Netflixova komunikacija na društvenim mrežama redovito koristi memeove kako bi promovirala sadržaj – ne kroz oglašavanje, nego kroz humor i kontekst koji dijeli njihova publika. Rezultat? Ogromna angažiranost, bez ijedne kune medijskog zakupa.

Studija slučaja: Ryanair

Irski avioprijevoznik Ryanair stekao je reputaciju “kralja memeova” među korporativnim Twitter/X profilima. Umjesto klasične korisničke podrške, njihov tim često odgovara memeovima, sarkastičnim komentarima i šalama na vlastiti račun (npr. “Yes, the legroom is small. We’re not selling dreams, we’re selling cheap flights.”). Iako su riskirali negativne reakcije, osvojili su srca publike i znatno povećali prisutnost u medijima – organski.

Rizici i pravila

Naravno, meme PR nosi rizike – kad se ne zna granica između duhovitosti i neukusa, brend može lako ispasti neosjetljiv. Zbog toga je ključno da osoba zadužena za komunikaciju razumije kulturološki kontekst i ima odobrenje za brzu reakciju.

Memeovi nisu zamjena za ozbiljan PR – oni su alat u arsenalu suvremenog komunikatora. Koriste se promišljeno, autentično i s mjerom. Jer dok jedna objava može nasmijati tisuće, ona prava – može pokrenuti kampanju koju će svi pamtiti.

AUTOR: HELENA MUSTAPIĆ

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)