Ljudi ne pamte podatke. Pamte priče.
U eri kad nas svakodnevno pogodi oko 10.000 reklama, press objava i notifikacija, jedno je sigurno: publika više ne želi suhoparne informacije. Želi – emociju, iskrenost i dobru priču. Tu na scenu stupa storytelling, alat koji je oduvijek bio tu, ali je tek sad postao zvijezda PR-a.
Ne prodaješ proizvod, nego ideju
Primjer: Patagonia ne priča samo o jaknama. Priča o zaštiti prirode. Svaki njihov PR tekst, Instagram objava ili kampanja dio je iste priče – one o odgovornosti prema planetu. Rezultat? Ogromna baza lojalnih kupaca i globalni imidž brenda koji „živi ono što govori“.
To znači da objava za medije ne mora počinjati s “U sklopu nove strategije…”, nego s:
“Prije tri godine, naš tim se zatekao u snježnoj oluji na 2.000 metara nadmorske visine…”
Već imaš pažnju, zar ne?
Muzej prekinutih veza

Zagreb je svjetski poznat po Muzeju prekinutih veza. Zašto? Jer svaki eksponat tamo ima – priču. Nema bolje PR taktike od emocije. Mediji diljem svijeta pišu o njima jer to nije samo muzej – to je zbirka osobnih narativa koji povezuju ljude. PR koji se sam piše.
Kako koristiti storytelling u PR-u?
Identificiraj stvarne ljude iza brenda – pokaži zaposlenike, kupce, heroje iz sjene.
Usudi se biti ranjiv – publika voli autentičnost, ne savršenost.
Gradi kontinuitet – priče nisu kampanje od tjedan dana, one se pričaju mjesecima i godinama.
Pričaj kao čovjek, ne kao PR robot. Dobar storytelling u PR-u ne znači glumiti bajku. Znači izvući ono istinsko i ljudsko iz svega što komuniciraš – i servirati to kao doživljaj, a ne poruku. Jer ljudi ne dijele tablice i metrike. Dijele priče. Dijele ono što ih dotakne.

AUTOR: HELENA MUSTAPIĆ