Kategorije
Društvene mreže Krizna komunikacija PR svijet

Vizualni PR: Kako dizajn i multimedija utječu na percepciju brenda?

U svijetu preplavljenom informacijama, prvi dojam je ključan. Prije nego što pročitamo slogan,
istražimo misiju tvrtke ili pogledamo ponudu, ono što prvo primijetimo je vizualni identitet brenda.
Boje, logotip, fotografije, grafički elementi i video sadržaj oblikuju percepciju i utječu na to hoćemo li
brendu vjerovati, zapamtiti ga ili ga potpuno ignorirati.

Što je vizualni PR i zašto je važan?

Vizualni PR podrazumijeva korištenje dizajna, fotografija, videa i drugih vizualnih elemenata kako bi se kreirala željena percepcija brenda. To nije samo estetika – to je strateška komunikacija. Dobar vizualni identitet može:

  1. Povećati prepoznatljivost brenda
  2. Stvoriti emocionalnu povezanost s publikom
  3. Pomoći u kriznom komuniciranju i izgradnji povjerenja
  4. Razlikovati brend od konkurencije

Snaga boja i dizajna u percepciji brenda

Boje i dizajn nisu samo vizualni ukras – oni komuniciraju emocije i vrijednosti brenda.

Povjerenje i profesionalnost (primjer: Facebook, LinkedIn)

Logotip kao vizualni identitet brenda

Logotip je često prvi element koji ljudi povezuju s brendom. Najbolji logotipi su jednostavni, lako prepoznatljivi i prenose ključne vrijednosti brenda.

Primjer: Nike – Moć jednostavnosti

Nikeov “Swoosh” je jedan od najpoznatijih logotipa na svijetu, a sastoji se samo od jednog zakrivljenog poteza. Njegova jednostavnost omogućuje brendu da ga koristi u različitim kontekstima – od patika do sportskih reklama – dok simbolizira brzinu, pokret i energiju.
S druge strane, kada je Gap 2010. godine pokušao promijeniti svoj kultni logotip u moderniji dizajn, naišao je na ogroman otpor javnosti. Zbog negativne reakcije, morali su se vratiti na stari logotip u roku od nekoliko dana.

Moć vizualnog storytellinga kroz fotografiju i video

Ljudi vole priče, a vizualni elementi omogućuju brendovima da ih ispričaju na snažniji način nego sami tekst. Korištenje fotografija i videa pomaže u povezivanju s publikom jer pokazuje, a ne samo govori. Npr. Appleov vizualni identitet temelji se na jednostavnosti. Njihove reklame i promotivni materijali koriste čiste, bijele pozadine, elegantne linije i visokokvalitetne fotografije, što komunicira luksuz, ekskluzivnost i inovaciju.

Njihove reklame često ne koriste puno teksta – slike i video govore sami za sebe, prenoseći dojam sofisticiranosti.

Dizajn i multimedija u kriznom PR-u

Kada brend doživi kriznu situaciju, vizualni PR može pomoći u vraćanju povjerenja.

Primjer: Airbnb – Rebranding nakon krize

Airbnb je 2014. redizajnirao svoj logo i vizualni identitet kako bi se distancirao od problema s lošim iskustvima korisnika i optužbi za nelegalne smještaje. Novi logo i kampanja pod nazivom “Belong Anywhere” fokusirali su se na toplinu, zajedništvo i sigurnost – čime su uspješno preokrenuli percepciju brenda.

AUTOR: ANI BUČEVIĆ

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)