Kategorije
Društvene mreže PR svijet

Brendiranje i reputacija: kako izgraditi i očuvati imidž?

„A brand is a promise. A good brand is a promise kept.“

Muhtar Kent, CEO of The Coca-Cola Company

Brend prezentira kontrolirani identitet jedne organizacije, koji je skrojen pomoću marketinških ideja. Sa druge strane, reputacija je formirana na temelju kolektivnog javnog mijenja. To javno mijenje je pod utjecajem iskustva kupaca tj. klijenata, socijalne odgovornosti i raznih drugih vanjskih faktora.

Brend i reputacija značajno utječu jedno na drugo. Jedan dobro razvijeni brend može njegovati pozitivnu reputaciju, koja se stvara i njeguje aktivnim komuniciranjem sa biranom javnosti sa ciljem održanja i poboljšanja imidža marke.

Što je potrebno za dobar imidž?

Imajte transparentnu i autentičnu komunikaciju

Takva komunikacija je jedna od najefektivnijih praksi za razvoj i očuvanje dobrog imidža nekog brenda, te kako bi ga sačuvalo od propasti.

Neka su vam tone of voice i vizualni stil brenda konzistentni

Konzistentnost je ključna u kreiranju pozitivnog imidža brenda. Ona se treba primjenjivati u komunikaciji na svim kanalima društvenih mreža.

Komunicirajte sa klijentima kao da ste im prijatelj

Ostanite vjerodostojni, priznajte pogreške i dijelite pobjede. Takav pristup dovodi do vjernosti brendu.

Priznajte pogreške odmah

Transparentnost i timing su vrlo važni kada je u pitanju komuniciranje problema sa publikom. Odbijanje problema ili njegovo negiranje vodi vaš brend u direktnu propast.

Odnosite se dobro prema svim ljudima

U komuniciranju budite dobri, pošteni i autentični. Budite takvi ne samo prema svojoj ciljanoj publici, nego i prema svim svojim zaposlenicima, prema zajednici i svim partnerima.

Postoje mnogi brendovi koji održavaju svoj imidž pozitivnim i uspješnim. No, ima i onih koji su neplanirano skršili svoju dugo stvarano reputaciju nemarnim postupcima. Ovo su neki od njih:

Dolce & Gabbana: video na instagramu iz 2018.

Izvor: YouTube

D&G je napravio kampanju u Kini, tj. video na kojem se nalazi kineski model odjeven od glave do pete u D&G i koji pokušava kineskim štapićima jesti talijansku hranu (pizzu). Video je proglašen vrlo stereotipnim i uvrjedljivim. Stvari su se time pogoršale kada su procurile privatne poruke Stefana Gabbane koji je, navodno, u porukama omalovažavao Kinu.

H&M reklama: „Coolest monkey in the jungle“ iz 2018.

Izvor: face2faceafrica.com

H&M je napravio reklamu za dječju odjeću na kojoj se nalazio tamnoputi dječak sa majicom i natpisom „Coolest monkey in the jungle“. Reklama je zapalila društvene mreže, jer se riječ „monkey“ prev. majmun povijesno koristila kao rasistička uvreda. Mnoga poznata lica su nakon te reklame prekinula svoju suradnju sa H&M-om.

Autor: Dora Krupić

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)