PR i masovna psihologija idu ruku pod ruku. Uspješan PR trebao bi se fokusirati na ljudsku psihu, dinamiku grupe i kako se ljudi lako navode na emocionalne odluke. No gdje prestaje legitimna komunikacija, a počinje manipulacija javnim osjećajima? Kako PR profesionalci koriste osjećaje grupa za utjecaj na način na koji ljudi vide svijet i reagiraju na njega?
Utjecaj gomile: ispituje način na koji kolektivno razmišljamo.
Gustave Le Bon, francuski sociolog, proučavao je krajem 19. stoljeća kako funkcionira kolektivni um, kako mase misle i ponašaju se drugačije od pojedinaca. U svojoj knjizi „Gomila: Studija o Popularnom Umu“, objasnio je da ljudi, kada su dio velike grupe, odustaju od neovisnog kritičkog razmišljanja, postaju otvoreniji za reagiranje na emocije i lakše se vode. To su upravo mehanizmi koje stručnjaci za odnose s javnošću koriste kako bi oblikovali javno mnijenje. Prema grupnoj psihologiji, emocije — bile to strah, nada, bijes, euforija — oružja su u arsenalu donošenja odluka. Ako su ljudi emocionalno angažirani, manje je vjerojatno da će racionalno analizirati informacije te će lakše prihvatiti poruke koje im se šalju.

Izvor: Hrvatski fokus
Primjeri iz prakse
Zločini u stvarnom svijetu su doista veliki dokazi o tome koliko emocije imaju moć nad ljudima i načinom na koji vide i djeluju protiv drugih:
- Mnogo puta političke kampanje ovise o emocionalnoj manipulaciji. Strah od promjena, snovi o boljoj budućnosti: tako političari oblikuju percepciju birača.
- Medijsko izvještavanje kriza obično koristi slike i fraze pune emocija, tražeći da pojačaju odgovor zajednice.
- Emocionalne priče su način povezanosti branda s kupcima u reklamnim kampanjama.
- Kolektivne emocije mogu poslužiti kao alati za mobilizaciju u socijalnim pokretima, pomažući poticanje akcije.

Izvor: Vox Feminae
Uloga PR-a u utjecaju na osjećaje
PR se odnosi na korištenje masovne psihologije jer emocije ljudi diktiraju njihov proces donošenja odluka i percepciju svijeta. PR stručnjaci mogu koristiti psihološke principe kako bi usmjerili fokus javnosti prema određenim perspektivama ili ponašanjima, stvarajući prostor za određene narative, potičući ili suzdržavajući stvaranje određenih ponašanja među publikom korištenjem različitih alata. No, granica između etičke strategije i manipulacije može postati nejasna.
U svijetu koji sve više živi online, s vijestima koje nas dostižu trenutno, ključno je razviti svijest o emocionalnim trikovima koje koriste PR firme. Poznavanje grupne psihologije i vještine kritičkog razmišljanja mogu pomoći u obrani od manipulacije i omogućiti donošenje informiranih odluka. Jer u svijetu gdje emocije prodaju priče, važno je tko te priče piše i zašto.