Kategorije
Gastronomija Trend

Pistacija svuda oko nas: Kako je ovo zeleno zlato postalo apsolutni hit?

Ako vam se čini da je pistacija svugdje – niste jedini! Od klasičnih sladoleda do luksuznih pralina, kroasana, lattea i cheesecakeova, ovaj mali zeleni plod preuzeo je svijet gastronomije. No, kako je pistacija od običnog orašastog ploda postala sinonim za premium okus i nezaobilazan trend?

Od tradicionalnog sastojka do globalnog fenomena

Pistacija nije nova u kulinarstvu – njeni se tragovi mogu pronaći još u drevnoj Perziji, a stoljećima je bila cijenjena u mediteranskoj i bliskoistočnoj kuhinji. Smatrana luksuznom namirnicom, koristila se u slasticama poput baklave i gelata, ali i u slanim jelima, poput sicilijanske mortadele s pistacijama.

No, ono što je nekad bilo samo lokalni specijalitet, danas je postala globalna opsesija. Upravo u toj eksluzivnosti leži ključ uspješnog brendiranja pistacija proizvoda. Zahvaljujući svojoj visokoj cijeni i premium statusu – pistacija je postala simbol sofisticiranog okusa.

Uzgoj pistacija proširio se na Kaliforniju, Tursku i Kinu, čime je povećana njihova dostupnost, dok su društvene mreže odigrale ključnu ulogu u popularizaciji ovog orašastog ploda.

Društvene mreže i moć vizualnog trenda

Ne možemo pričati o pistaciji bez da spomenemo društvene mreže. Instagram i TikTok preplavljeni su pistacija desertima koji izgledaju gotovo umjetnički – bogate kreme, pastelno zelene glazure i prepoznatljiva tekstura orašastih komadića čine svaki zalogaj neodovljivo fotogeničnim.

TikTok recepti za pistacija-latte, pistacija-kroasane i domaći pistacija namaz postali su viralni, a restorani i slastičarnice brzo su prepoznale priliku. Kada se nešto pojavi na feedovima influencera i generira milijune pregleda, jasno je da će potražnja porasti.

Upravo je vizualna privlačnost pistacije omogućila da se ona u kratkom roku pozicionira kao premium trend, a brendovi su to brzo prepoznali.

FUN-FACT: Hashtag #pistachio na Instagramu ima milijune objava, dok su videozapisi s pistacija receptima na TikToku prikupili milijarde pregleda.

Okus luksuza – kako je pistacija postala premium namirnica?

Jedan od najzanimljivijh fenomena u posljednje vrijeme je pojava Dubai čokolade. Iako će mnogi sada prevrtjeti očima, ne možemo ne spomenti ovu čokoladu s pistacijom koja je postala viralni hit upravo zahvaljujući svojoj estetici i priči o ekskluzivnosti. Ovi proizvodi su savršen primjer kako dobar PR može transformirati nešto obično – poput čokolade – u luksuzni proizvod.

Dubai čokolada se ne prodaje svugdje, a njena dostupnost samo na određenim tržištima dodatno pojačava želju kupaca. Poznate osobe i lifestyle influenceri prikazivali su je kao “must-have” suvenir, što je dodatno povećavalo potražnju. Kombinacija luksuzne čokolade i pistacija bila je savršen spoj za stvaranje osjećaja premium proizvoda.

Ovaj primjer pokazuje kako se pomoću PR-a i marketinške strategije može stvoriti proizvod koji postaje viralan, iako ne nužno revolucionaran.

Hoće li trend opstati?

Dok neki trendovi dolaze i prolaze, čini se da je pistacija ovdje da ostane. Njen status premium sastojka, prepoznatljiv okus i vizualna privlačnost osigurali su joj čvrsto mjesto u modernoj gastronomiji. Osim toga, sve više proizvođača eksperimentira s novim načinima korištenja pistacija – od energetske hrane do craft piva s aromom pistacija!

Sve upućuje na to da će se ljubav prema pistaciji samo širiti. Ako još niste probali neki od viralnih pistacija proizvoda – možda je pravo vrijeme da se prepustite ovom zelenom ludilu!

AUTOR: DONA HOXHAJ

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)